NAJBARDZIEJ
WYBIERANE
AUTA
NOWE BMW m3
Czujniki parkowania tylne
Dzielona i składana tylna kanapa
Elektrycznia klapa bagażnika
Elektrycznie sterowane lusterka
Hamulec elektromechaniczny
Kierownica wielofunkcyjna
Klimatyzacja automatyczna wielostrefowa
Nawigacja
Nawigacja z usługami online
Skórzana kierownica i drążek zmiany biegów
System wspomagania ruszania pod górę (Hill Holder)
Tempomat
Asystent parkowania
Dostęp bezkluczykowy
Elektrycznie regulowane fotele
Fotele wyposażone w funkcję masażu
Kamera cofania
Podgrzewana kierownica
Podgrzewane fotele przednie
Podgrzewane fotele tylne
Regulacja odcinka lędźwiowewgo fotela kierowcy
System kamer 360 st.
System zdalnego parkowanie (parkowanie autonomiczne)
Tapicerka półskórzana
Tapicerka skórzana
Tapicerka z alcantary
Tempomat aktywny
NOWY GOLF 7r
Postęp technologiczny sprawił jednak,
że coś, co jest mniejsze,
wcale nie musi być gorsze czy słabsze.
Dowodem tego jest najnowsze wcielenie Volkswagena Golfa R.
Siódma generacja tego hitu z Wolfsburga oferuje kierowcy 300 KM
uzyskiwanych z silnika 2,0 TSI. Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć,
że aktualne wydanie Golfa R to bardzo szybkie auto. Zdecydowanie szybsze,
niż wskazuje na to jego… wygląd.
Volkswagen Golf R mk. VII wygląda jak… Golf przyozdobiony kilkoma dodatkami,
które jako całość są na granicy dobrego smaku i nieco odpustowego tuningu.
Granatowy kolor nadwozia, duże, efektowne felgi,
przemodelowany przedni zderzak oraz dwie podwójne końcówki układu wydechowego
przykuwają wzrok osób postronnych, ale momentami są zbyt nachalne. Co ciekawe,
prezentowany samochód być może wygląda jak niespełniony sen domorosłego tunera,
ale w przeciwieństwie do snów spełnionych ma do zaoferowania świetne osiągi,
o czym nieco później.
NOWE AUDI rs3
W środku jest nowocześniej niż w poprzedniku i spokojniej niż na zewnątrz,
a sportowe fotele z czerwonym wykończeniem przyjemnie otulają ciało,
lecz nie ściskają jak kubełki. Ostrym akcentem jest zamszowa kierownica,
choć wolę te z wieńcem spłaszczonym u dołu (jest opcja).
Wciśnięcie startera budzi do życia największy w klasie kompakt silnik 2.5 TFSI,
który jak wspomniałem, jest w jakimś sensie spokrewniony z V10 Lamborghini.
Stanowi niejako jego połowę, a oba są wytwarzane na jednej linii produkcyjnej w Gyor.
Wciąż nie rozumiem zachwytu nad jego brzmieniem,
skoro jest całkowicie przytłumiony rykiem wydechu i dźwiękami z głośników.
Za to kiedy pracuje na wolnych obrotach, to słychać, że to nie 4 cylindry.
Za założyciela przedsiębiorstwa uznaje się Karla Rappa oraz Gustava Otto - syna wynalazcy silnika czterosuwowego Nikolausa Augusta Otto. W 1916 roku założyli oni Bayerische Flugzeug Werke (BFW) –
Bawarską Fabryka Samolotów. Rok później nazwę zmieniono na Bayerische Motoren Werke (BMW) – Bawarska Fabryka Silników. W początkowym okresie istnienia produkowano silniki lotnicze, motocyklowe i … hamulce kolejowe.
W 1923 roku na wystawie w Berlinie pokazano motocykl BMW R32. Wtedy też rozpoczęła się motoryzacyjna historia niemieckiego koncernu, ale na pierwszy samochód musieliśmy poczekać do 1928 roku. Wtedy
to z w fabryki umiejscowionej w Eisenach wyjechał pierwszy egzemplarz modelu Dixi 3/15. Warto dodać, że samochód ten był budowany na licencji brytyjskiego Austina Seven. Auto miało otwierany dach i
mogło się rozpędzić do 80 km/h, a za jego napęd odpowiadał czterocylindrowy silnik o pojemności 743 cm3 produkujący 15 KM mocy. Wkrótce pojawiła się jego ulepszona wersja DA/2, która zawierała m.in.
nadwozie w całości wykonane ze stali.